Pocztówka z 1916 r.

Napisane przez manix w

Poniżej rarytas, za który dałby się pokroić niejeden kolekcjoner. Kartka pocztowa ze zbiorów Valerie Meare wraz ze zdjęciem wysłana w 1916 r. przez Józefa Chałupę do jego brata Karola. Obydwaj służyli wtedy w wojsku. Poczta polowa nr 67 obsługiwała 4 dywizję kawalerii, która w sierpniu 1916 roku wchodziła w skład Kawaleryjskiej Grupy Leonhardiego i Niemieckiej Grupy Armijnej Marwitza. Położenie miejscowości docelowej między Kopytowem i Pustomyłami na Wołyniu. Skrót może oznaczać Feld Abteilung 4 dywizji kawalerii.

Dla tych, którym problem sprawia odczytanie treści z oryginału, zamieszczamy ściągę z treści poniżej.

22/8-916 [czyli 22 sierpnia 1916 roku]
Kochany bracie kartkę otrzymałem od ciebie 19/8 cieszy mnie że jesteś zdrów od Ludwika też otrzymałem i pisze że jest przy zdrowiu. Bogu dzięki że jesteśmy wszyscy zdrowi - posyłam ci swoją fotografii, telko [tylko] że nie jest całkiem dobrze udana, jak bym mnie się nie powrócił a ty tego doczekał tobyś choć mojej Żonie i Dzieciom pokazał je... dzisiaj odjeżdżam w pole [na front?] ktowi [kto wie] czy się zobaczymy bądź zdrów i dowidzenia się z tobą ale kiedy
brat twój Józef.


A co to za zdjęcie, z którego Józef Chałupa nie był zadowolony? Ano takie:

Ocena artykułu:
This entry was posted on 24 stycznia 2009 at sobota, stycznia 24, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 komentarze

Prześlij komentarz